Veel gestelde vragen over Zuidermakkie

Veel gestelde vragen over Zuidermakkie

Op deze pagina worden jullie vragen over het nieuwe ledenadministratiesysteem beantwoord. Meer vragen? Onder aan deze pagina vind je contactgegevens. 

Hoe moet ik voor het eerst inloggen op zuidermakkie?

Als je als nieuw lid bent geregistreerd in de ledenadministratie en je hebt betaald, dan moet je zelf nog een wachtwoord aanmaken om zuidermakkie in te kunnen. Klik op “wachtwoord vergeten?” en vul je e-mailadres in. Je krijgt dan een mail met een link waarmee je een wachtwoord instelt. Nu kun je inloggen. 

Kan ik mijn gegevens wijzigen?

Jij gaat zelf over hoe je geregistreerd bent in zuidermakkie. Controleer je gegevens onder “mijn account” en verander ze als je bijvoorbeeld gaat verhuizen. Als je je e-mailadres wilt wijzigen, kan dat niet zomaar. Neem contact op met de ledenadministratie. 

Welke gegevens zijn verplicht?

Om te weten wie je bent hebben we je naam nodig. We moeten contact met je op kunnen nemen middels een telefoonnummer en een e-mailadres. Daarnaast willen we leeftijd weten in verband met mogelijke vrijstelling. We vinden het prettig om ook een adres van je te hebben zodat we eventueel iets op kunnen sturen of langsbrengen. Maar dat is niet verplicht.

Ik klik op een pagina, maar ik zie geen gegevens

Log opnieuw in en je ziet ze wel. 

Hoe meld ik me aan voor diensten? 

Vul onder “Rooster – Mijn” in of je erbij bent als jouw team staat! 

Wat als ik niet kan op de dag van mijn dienst?

Je geeft dan aan onder “Rooster – Mijn”  dat je er niet bij bent. Dan kan je marktmeester daar rekening mee houden. En dan schrijf je je in op een dienst van een ander team dat nog niet vol zit. Je hoeft dus niet meer te ruilen!
Dat betekent wel dat je tijdig moet registreren bij je eigen team. Doe je dat niet dan loop je de kans dat jouw team inmiddels vol zit.

Wat kan ik als marktmeester met zuidermakkie app?

Als marktmeester moet je zorgen dat jouw marktdiensten goed draaien. Met voldoende vrijwilligers. In zuidermakkie zie je (contactgegevens van) jouw teamleden onder team. Onder rooster (bovenaan) zie je drie tabbladen. Het tabblad “mijn rooster” staat automatisch eerst in beeld. Daarop zie je de diensten van jouw team. Klik daarop en je ziet wie zich heeft aangemeld. Dat kunnen je eigen teamleden zijn, of invallers. Ben je het niet eens met een aanmelding dan kun je die weggooien. 

Onder “markmeestertools” zie je nog wat extra opties voor de marktmeester. 

Zuidermakkie is gebouwd rond de diensten van jouw team. Je kunt berichten delen met je teamleden en invallers op de pagina van jouw marktdag. Maar houd ook contact met je eigen team via whatsapp.

Na afloop van de marktdag geef je aan wie is geweest (presentie). Je kunt ook achteraf iemand toevoegen die geweest is maar zich niet had aangemeld (rsvp toevoegen). En  je kunt feedback achterlaten, die alle andere marktmeesters en het bestuur kunnen lezen en op reageren.

Kan ik het rooster van het hele jaar zien? 

Marktmeesters kunnen onder “Rooster- alles” alle toekomstige diensten zien. Er staat niet wie vorige week heeft gestaan, maar voor de sleuteloverdracht is dat ook niet nodig. Max heeft de sleutel. 

Zoek je een dienst van jouw team uit het verleden? Die staat onder de knop Historie links in beeld. Dit kun je gebruiken om een bedankje te sturen.

Wil je iets anders weten over de planning van diensten, mail rooster@zuidermrkt.nl. 

Wat moet ik verder weten?

Heb je vragen over ledenadministratie, aanmelden, afmelden, vrijstellen etc dan kun je terecht bij lidmaatschap@zuidermrkt.nl.

Ben je lid van een team en heb je vragen over je team, de diensten etc, neem dan contact op met je eigen marktmeester.

Ben je marktmeester en heb je vragen over de planning van de diensten van jouw team, wil je ruilen met een andere dag, of heb je tekort aan vrijwilligers? Neem dan contact op met rooster@zuidermrkt.nl.

Heb je vragen over de werking van zuidermakkie? Neem dan contact op met makkie@zuidermrkt.nl.